torsdag 28 februari 2008

Det tar visst inte slut, nu är slutseminariet avklarat och my god! Jag tror mars kommer att bli en helt galen månad. Avhandling skall gå från manus till bok, lägenhet skall säljas, 60 mils flytt skall administreras, och jag måste förbereda mig för nya jobbet. E vill ha pyamasparty. Jag vill ha flyttfest. Bullar eller tårta på jobben. Glass på dagis. Fördelsedagar. Och det jag är mest nervös för, förutom hur barnen kommer att reagera på flytten, är att jag och L skall vara toastmasters på en disputation om en månad ...

Det ju roliga grejor allihop, bara lite ... många. Tänker på den första, magiska tiden med bebis.

För övrigt måste jag rekommendera babelprogrammet med Kristina Lugn igen. Hon är så cool och klok och Daniel Sjölin tar så väl vara på hennes briljans. Det hon sade om mormorskapet, föräldraskapet var så himla bra. Att man mår bra av att inte tänka på sig själv så mycket, det är ju så det är såklart. Att få vila från sig själv emellanåt. Vilsamt.

Inga kommentarer: