onsdag 19 mars 2008

Mot Blåkulla



Under ganska många år har påsken kännts rätt så betydelselös för mig. Förutom det uppenbara (påsken firar Jesus död och uppståndelse och jag är inte kristen - alltså blir det inte mycket att uppmärksamma) har påsken inte inneburit några roliga traditioner, i alla fall inte sen jag blev vuxen och flyttade hemifrån. Men det ska bli ändring på det nu! Från och med i år ska det FIRAS PÅSK! Äggmålning, påskäggsletning, ris, påskfjädrar; you name it! I morgon ska vi kicka igång det hela med påskfirande på Skansen. M ska få vara påskkärring (då går man in gratis!), så idag har jag fyndat den här och en sjalett och knallrött läppstift. Hon kommer att bli så jälla söt!

1 kommentar:

charlotte sa...

oooo så sött. Om vi är friska och pigga och jag får jobbat undan lite så kanske vi kan hänga på ... kanske ... flytten blev lite insnöad ...