onsdag 12 mars 2008

sjuka!

Jobbigaste veckan någonsin här. I lördags natt kom vi hem från blixtvisit i Skåne. I söndags däckade både jag och Mats i feberfrossa. Det är ju som alla kan tänka sig det värsta som kan hända när man har barn - att båda päronen blir sjuka samtidigt. Åtminstone när man inte har tillgång till hjälp i vardagen. Vi låg och svettades och frossade och drömde om en barnflicka som kunde laga mat åt barnen och kanske ta dem till dagis. Istället fick vi turas om att gå upp som zombiesar och laga mat... eller rättare sagt bre mackor/koka makaroner/värma pizza. Det dåliga samvetet har nått nya höjder. Det känns så jobbigt. Men barnen har varit jätteglada - obegränsat med tv!

Fast idag fick det räcka för jag hade planerat avslutningsfika på mitt fina jobb. Länge leve Alvedon och näsdroppar! Har haft en helt fantastisk dag.

2 kommentarer:

PPernilla sa...

Min stackars syster!!!
Ibland önskar jag att jag hade tid att vara nanny! Ni skulle haft lägenheten bredvid oss, då hade det blivit lättare(tror snart den blir ledig för övrigt, hon är jätte-jätte gammal ;-) ...fast nu flyttar ni ju till Skåne...synd).
Vi hörs vid. Pussar!

sara sa...

Men åh, låter inte roligt alls... Men släpp de dåliga samvetet omedelbums; ni är ju superpäronen! Ring oss nästa gång, vi kanske kan hjälpa till med något! Hoppas att Skåneresan var fin! Shit, snart drar ni... Gud så trist.