måndag 14 januari 2008

Det är enormt svårt att slita sig från Bitterfittan och Fördjupade studier i katastroffysik som jag läser parallellt just nu, men några rader ska jag lyckas knattra ner! i dag är en mycket bra dag! Vagnen är såld; till ett kalaspris. Och även om vi sörjer vår ögonsten så känns det grymt bra att sitta och bläddra bland, och känna på, 10 femhundringar. Andrahandsvärdet på Urban Jungle-vagnar ska inte underskattas.
I natt har jag sovit utmärkt, annars vaknar jag nästan varje natt nuförtiden och kan inte somna om; men inte i natt. Det innebar att jag var pigg som en lärka i morse, och det innebar också att jag orkade lyssna på superintressanta Filosofiska rummet i P1, som handlade om mekanismerna bakom Knutbymorden medan jag satt och jobbade. Det innebar dessutom att jag lyckades vara en trevlig och närvarande värdinna när Malin kom på middag, och jag satt inte bara och gäspade.
och så, sist men inte minst! Det blev en flicka!

2 kommentarer:

charlotte sa...

Oj så många goda nyheter! Härligt att ni fick så mycket för vagnen. Och hoppas att du får fortsätta sova. Och så kul med en ny bebis och nyblivna fina föräldrar! Hälsa och gratulera!

charlotte sa...

Och kul att katastroffysikboken är bra. Vi gav den i julklapp till min svägerska (eller ... blivande) för att den verkar bra, men framför allt för att omslaget är helt ljuvligt fint.