lördag 26 januari 2008

Så mysigt att få lite niondemånadensuppdateringar från dig, Sara. Det skall bli så spännande. Själv är jag kvar i min stressbubbla, men nu börjar det landa. Inledningar tycker jag är det svåraste som finns. Inledningar och titlar. Men det är skönt att nå till den nivån.

I onsdags var jag på intervju. Plötsligt är jag tillbaka för tre år sedan då jag åkte kors och tvärs för intervjuer. Har rotat fram min gamla portfolio, men jag har ju inte tid att uppdatera den. Jobbet verkar superkul, alldeles för bra, jag kommer att bli så besviken! Hoppas att de väljer entusiasm före meritering, för då får nog jag det! Nu är mitt drömjobb plötsligt att bli kommunal tjänsteman. Att ha ett jobb som tar slut när man går hem. Att lära mig någonting nytt, att göra lite praktisk nytta. Rita planer och påverka. Det är där jag vill vara nu ett tag.

Nu kommer granntanten på fikabesök.

2 kommentarer:

PPernilla sa...

Min söta syster!! Jag håller alla mina tummar att du ska få det. Du är ju bäst, så om de inte väljer dig så är det nog ändå dem det är fel på :-)
Du har fortfarande inte svarat mig på frågan vart du var på intervju! Jag är oändligt nyfiken!

Ska bli kul att passa A och E nästa helg! Jag målar febrilt härhemma så att det inte ska ligga målargrejor, verktyg och annat skrafs ivägen när de kommer hit.
Puss!

sara sa...

Åh vad spännande! Lycka lycka lycka till; även om jag personligen tycker att det vore trist om ni flyttade! Jag tror att du har alla chanser att få det!