måndag 21 januari 2008

Ja men jag är för härlig!

Jag har fått kopiösa mängder energi, och bestämde mig för att göra en djupdykning i Renee Voltaires Peace, love and food och laga något sjukt nyttigt och bökigt; något som behövde blötläggning och mixning och omsorg. Det blev bovetegröt med cashewsylt; det låter fantastiskt gott och det ska vi äta till frukost nu ett par dagar. Aj löööv att göra nyttiga, ekologiska frukosträtter; det får mig att känna mig som en så bra människa! Tyvärr glömde jag bort min gröt och bestämde mig för att bada fotbad istället, så nu får Jocke fixa gröt och sylt. Det blev han lite sur över, han gillar inte att avsluta mina krångliga matprojekt; han gillar inte att äta dem så mycket heller (formfranska-mannen), men jag tror att jag lyckades muntra upp honom till sist ändå.
I dag har vi varit på besök på BB Stockholm, där vi har tänkt att bebbeliton ska få se dagens ljus för första gången. Det var väldigt fint, alla var så snälla och jag är så peppad på att föda nu. Sitter och filar lite på en förlossningsplan i huvudet, och tänker att det ska bli så fantastiskt spännande att få uppleva det igen. Tänk att vi ska få träffa ännu ett av våra barn om en månad. När jag tänker på det blir jag så speedad att jag knappt kan sova.

4 kommentarer:

charlotte sa...

Så kul med nya frukosttips. Blev bovetegröten god? Jag gillar bovete, men försökte för ett tag sedan göra gröt på boveteflingor och det blev superäckligt. Så bra att ni är två skickliga matlagare i er familj ;-)

Åh, BB-besök! Underbart!

sara sa...

Nej den blev inte så god. jocke vägrade helt sonika att äta den (det gjorde ongen såklart också), men jag plågade i mig den i tre dagar i rad för att jag är så snål. jag gillar verkligen inte bovete. men jag tror att jag kommer att göra den igen, känns ändå bra att äta nått nyttigt!

charlotte sa...

Var gröten på helt bovete eller flingor? Jag tycker helt bovete är jättegott i maträtter och fräs, men gröten jag gjorde på boveteflingor var chockerande rälig. Du är en champ som får i dig det. Min godaste supernyttofrukost är rågkrossgröt. Vi kanske skall ha lite hälsofrukosttipsutbyte som tema på bloggen sen, så att våra familjer får lite utmaningar här i livet (jag har dock en tacksam unge som glatt tuggar i sig min dinkelgröt på mornarna)

Vi kommer ju båda att ha det lugnt och skönt framåt vårkanten ;-)

sara sa...

Helt bovete! Har testat flingor med, men det var ingen höjdare det heller. Tyvärr! Men säkert nyttigt. Vill gärna ha dina fruksottips! Rågkrossgröt låter faktiskt lite godare!