onsdag 30 januari 2008

Slutspurt (snart!)

Åh vad jag börjar bli rastlös och otålig. Jag vill bara att bebisen ska komma. Nu! Det nästan bara väntan kvar eftersom jag är så tung och trött att jag egentligen inte kan göra någonting, förutom att vagga ned till jobbet och sedan vila. Livet känns ju bara helt ovärdigt innan du behagar titta ut; komsi komsi nu lilla bebis! Tänk om du bara tänker stanna därinne och gosa och jag går två veckor över tiden...Då är det 5 veckor kvar nu...Mardröm! Men det kanske är en övergående fas? I helgen kanske jag är lugn och harmonisk igen? Eller så är det här bara början på vansinne.
Idag har vi dock käkat middag med en som har en ännu större mage än min; blivande tvillingmamman! Så coolt! Det fick mig att känna mig lite piggare. Igår kväll budade jag dessutom hem ett grymt fint orange molnpåslakan på Tradera, det fick också upp livsgnistan lite. Men traderaruset varar ju tyvärr inte så länge.

För att vara på den säkra sidan så ska jag fullboka hela nästa vecka med mysiga och lugna aktiviteter som fikor och luncher så att jag inte blir fullständigt tokig; jag ska gå till frisören och pyssla här hemma och dricka sjuka mängder kaffe. Nån som har nån action att erbjuda?; jag är öppen för alla förslag, bara de inte kräver att jag rör mig snabbare än 5 steg i minuten.

2 kommentarer:

charlotte sa...

Hoppas det är övergående för din del. Sist lyckades du stråla in i det sista. Du vet ju hur illa jag tycker om dedär sista veckorna, jag vet inte om det är nån tröst. Mycket bra strategi att boka upp sista tiden iaf.

Jag önskar att jag hade tid att fördriva lite av din tid! Men vi måste helt enkelt ses snart! Kram!

charlotte sa...

och så häftigt med tvillingmamman!