måndag 28 januari 2008

Äta ute

gör vi alldeles för sällan. Så idag, efter den traditionella veckofikan på Bokslukaren, med Pelle och Maja, bestämde jag och Jocke och sälungen oss för att gå på restaurang. Eftersom vi är så himla svaga för indiskt, och dessutom så himla svaga för Raja-inredning, gick vi på Dado på tavastgatan vid Mariatorget. Jag har gått förbi där en massa gånger, och det ser så underbart fint ut. Dessutom är menyn väldigt otraditionell om man jämför med vanliga indiska restauranger (priserna var också väldigt annorlunda!) och det kändes väldigt fint och lyxigt. Men ungefär halvvägs genom måltiden blev jag så himla illamående, och bebisen sparkade som en galning i magen, och jag trodde att jag skulle kräkas och jag hade sammandragningar och ont överallt. Vi fick ringa efter en taxi och fara hem omedelbums. Så jävla värdelöst. Nu mår jag bättre, kan inte fatta vad det var som hände riktigt, och jag är fortfarande lite skärrad. Så synd på maten också; jag tror att den var jättegod!

1 kommentar:

charlotte sa...

Ojdå, skall ni få en liten kräsmage i familjen kanske? Jag hoppas att du mår bättre nu, så trist när man väl går ut och äter. Hoppas att du mår bra nu! Stor kram till dig och magen!