fredag 18 januari 2008

Kvällsörtté och tonic

När man är gravid får man välja sina groggar med omsorg, och den här lät bra (tog dem dock i separata glas för säkerhets skull!) Jag och sälungen har flyttat hem till Karin i ett par dagar eftersom killarna är i fjällen; Karin tyckte att jag och den tjocka magen skulle behöva lite omvårdnad, men mest handlar det nog om att Karin är lite för mörkrädd för att sova ensam. Det spelar ingen roll vilket, för det är väldigt mysigt att vara här! Och det är väldigt trevligt att bli serverad både varma och kalla drycker så fort jag bara önskar.
I går gick jag in i graviditetsvecka 36. 9:e månaden! Coolt! Magen har sjunkit ner ordentligt nu, och jag mår väldigt annorlunda än vad jag gjorde för bara några dagar. Bebisen rör sig mycket mindre och mycket lugnare; och bara på ena sidan av magen (är det vanligt? kan inte minnas att det var så förra gången?), och en massa graviditetskrämpor har helt plötsligt försvunnit. Mycket märkligt. Det är så mysigt att vara gravid, och samtidigt så konstigt. Som till exempel att det är någon som har hicka i min mage flera gånger varje dag.
Oj, nu hördes en märklig duns.... Ett litet spöke? Nu förstår jag varför måste sova över. Bäst jag slutar skriva och försöker blidka spöket. Godnatt!

1 kommentar:

charlotte sa...

så mysigt ni hade det, hoppas att söndagen också blev härlig!