tisdag 23 oktober 2007

diss-a-poin-ted!


Alltså kolla så snygg hon är!

Omslaget på DN Bostad i fredags lovade en presentation av Johanna Rubin Drangers hem. Jag var jättenyfiken på att få se hur det ser ut hemma hos henne ... och jag är fortfarande lika nyfiken! För reportaget innehöll bara två bilder från lägenheten, och ingen av dem var särskilt upplysande. Bilder känns som en rätt essentiell del av ett inredningsreportage. Jag tror att hennes stil är precis vad jag längtar efter nu, eller är det bara önsketänkande. Lite blandning av serietidning, östermalm och Villa Villekulla tänker jag mig, men jag vet som sagt inte, hon har kanske ett väldigt Smakfullt Hem.

I och för sig är det alltid intressant att läsa om henne, det är så kul att hon är professor! Hennes bilder är superfina, jag gick in och frossade på hennes hemsida. Jag gillar allt hon gör, så himla snyggt! Väldigt inspirerande också, jag blir så sugen på att ta upp målandet eller att börja brodera kanske. Tänk att sånt känns som en utopi nu, att ha tid med sånt, men det handlar ju om att prioritera!

Lyckos Carina Rydberg! Förresten, Johanna Rubin Drangers dotter heter Io, så himla fint namn!!!

Inga kommentarer: