onsdag 31 oktober 2007

LoVe


Den enda etikett jag kommer att kunna sätta på det här inlägget är "besattheter". Nu har vi sett hela första och halva andra säsongen av Veronica Mars, och jag kan bara inte få nog! jag har ALDRIG upplevt det här tidigare! Vi har aldrig ägt en box, vi har aldrig följt en TV-serie så här, och det är så galet. Vi kan bara inte sluta titta! Och jag kan inte sluta tänka på att det borde vara Logan och Veronica. jag tänker på det dagligen! Det är tur att det händer andra saker i mitt liv, annars finns det en viss risk att jag bara hade tittat tills det inte fanns fler avsnitt att titta på. Helt plötsligt kan jag förstå människor som blir helt besatta av TV-spel och world of warcraft och sånt. Det är en så spännande känsla, att faktiskt på riktigt kunna känna att jag förstår! Besatthet är underskattat!
Hela första säsongen påminner om en modern Twin Peaks, med massor av popkulturella referenser. Jag tycker att den är så brilliant! Men man måste verkligen se hela serien i följd för att förstå dess storhet. Några avsnitt härochdär gjorde det aldrig riktigt för mig. Men nu! Nästa dotter ska heta Veronica!

ps jag blev inte sjukskriven ! Lika bra det.

2 kommentarer:

charlotte sa...

Åh, de två första säsongerna är fantastiska (jag har ju redan tjatat om dem så mycket men jag kan inte låta bli!)! Jag håller fortfarande på med tredje, den är bra men inte lika uppslukande tycker jag. Kemin mellan Logan och Veronica är bland det hetaste jag sett!

Nu höll jag på att skriva en pro-sjukskrivningspamflett, men du vet ju vad jag tycker och jag lever ju inte som jag lär. Kram!

Anonym sa...

Å.
Då måste jag få låna.
När ni är klara förstås, skulle inte drömma om att avbryta mitt i besattheten.
Puss