torsdag 4 oktober 2007

Grattis och Lao Wai


Charlotte! Grattis på den stora dagen!!! Hoppas att vår skönsång nådde dig genom telefonledningarna! Och hoppas att du har haft en riktigt bra dag, utan andningssvårigheter! I kväll har jag bestämt vad du ska få i födelsedagspresent av mig! En middag på Lao Wai! Jag vet att du kommer att älska det, (eller du kanske redan gör det), men dit kan man bara inte gå för ofta! Att få botanisera bland kombualger, sojakyckling, molnöronsvamp, organiska gröna teer och olika tofusorter - det är ren och skär matlycka för mig!!! Lao Wai är som bra sex! Jag och Kajsa var där och åt ikväll, och det var som vanligt fantastiskt. Deras cappuccino är helt enkelt för bra för att vara sann- HEMGJORD SOJAMJÖLK! Det är som att dricka en kopp sammet.
Jag kände mig väl värd det efter en dags VABB-ande med en lessen och snorig och hostig lilltjej. Karin fick rycka in och komma och grädda pannkakor åt oss eftersom jag låg och kräktes, men framemot eftermiddagen mådde jag bättre. Och nu mår jag prima! Cappuccinon som jag beställde och drack klockan halv tio har dock gett mig ett koffeinrus som påminner om en fullmåndenatt, så nu måste jag sitta uppe och facebooka i några timmar innan jag kan krypa ner i sängen.

1 kommentar:

charlotte sa...

Tack snälla Sara! Jag fick er fina sång och blev jätteglad, ni är så himla gulliga. Och detta låter ju verkligen som ett drömställe (och en sån snygg logga!!!). Vi köpte hem mat från herr Spiridon via Diet Shop (eller jag, de hade inte mycket som Mats tål) tusen tack för tipset - jättegott och roligt (solrosfeta!)

Men din stackare, vabb när man själv inte mår bra är h e m s k t (been there...)! Så skönt att ha en Karin!