torsdag 6 december 2007

Diskmaskin och Dexter

Vi har köpt en diskmaskin! I morgon kommer en rörmokare och installerar den och efter det förväntar jag mig att livet aldrig någonsin kommer att bli sig likt igen. Det är i alla fall vad Jocke lovar. Han har tjatat om en diskmaskin sedan vi flyttade ihop, men jag har varit nej-sägare. För mycket pengar tycker jag. Men nu när vi ska få en familjemedlem till så känns det som att det kanska är välinvesterade slantar trots allt.
i kväll ska vi dessutom börja titta på Dexter. Det är Jocke som drivit igenom det också. Jag känner mig lite orolig över den här utvecklingen. I morgon kanske vi äter vitt rostat bröd och dricker O´boy till frukost.

1 kommentar:

charlotte sa...

Skall ni kolla första Dextersäsongen? Det var nog den bästa säsongsavslutningen jag någonsin sett ... okej, kanske inte men förbannat bra var den. Det otäckaste med Dexter tyckte jag var att plötsligt komma på mig själv med att sitta och acceptera dödsstraffstanken.

Nu kom jag ihåg att min hälsokostfreaksvegan till biologilärare på gymnasiet hävdade att vitt bröd var det bästa till frukost. Men han menade också att p-piller och anabola steroider var samma sak...

Jag älskar vår diskmaskin nu. Känslan av att fylla en maskin, sätta på den och tänka "nu diskar jag" medan man läser tidningen...