tisdag 4 december 2007

och jag sitter och grämer mig en smula...

... över att man inte kan vända på dygnet när man har barn! Jag är en sån nattuggla, det är nu (typ 22.42) som jag kommer igång med skrivandet på allvar. Skriva också lite pauser på nätet emellanåt, det är så jag gillar att jobba allra mest. En kopp te vid min sida så är jag hemma. Och det är m y c k e t som skall skrivas nu, jag vill ha mina nätter! Men det funkar inte, så är det. 06:30 piper klockan, och sen börjar morgonvalsen som blir alldeles för hemsk om man är trött och sur. Så snart är det loppelådan för mig, så kommer jag att drömma om att skriva hela natten ... om jag lyckas somna ...

3 kommentarer:

PPernilla sa...

Min söta syster! Har vi bytt roller kanske? Jag somnar som en klubbad säl vid klockan 22, och vaknar lördagsmorgon vid sju...börjar jag bli pensionär eller :-) ha ha

charlotte sa...

Oooo din lyllossyster! Jag vill också vara morgonpigg, mornar är ju bäst! Vi är såna tröttisar hela familjen såhär års, jag har börjat snooza och sen får jag köra julgransljusterror för att få upp E.

sara sa...

Jag vill också vara morgonpigg. Jag älskar också mornar, men det är så sjukt svårt att komma upp när det är så becksvart ute. Min hjärna bara skriker "Somna om". Och jag måste lyda.