måndag 3 december 2007

Skugge och Luuk

Videokväll hos Luuk är ju definitivt det bästa som går på tv nu, Mats och jag satt och hoppade i soffan igår när gästen dessutom var Linda Skugge! Jag tyckte det var spännande på grund av
1) Boken (Mest av allt vill jag hångla med nån). Kristian Luuk är en så bra intervjuare just för att han håller distansen. Men hur gör man det med någon där alla vet att den att hon var supertonårskär i honom och han (enligt boken)inte skötte det så snyggt? Dessutom var det han som gav henne biljetten till den position hon har idag.
2) roligt att se vad hon skulle välja för musik. Hon är en musikskribent ur vår generation och
3) Tja, jag vet inte varför jag är så intresserad av henne som person. Kanske för att hon är jättebra emellanåt, och hon skriver jättebra om sitt liv med barnen samtidigt som hon är så bra på att skilja på offentligt och privat. Men jag vill inte vara intresserad av en människa som kan skriva så hemska krönikor som denna, som kan raljera om abortfrågan och använda såna hemska populistiska argument i en fråga som gäller en jätteviktig rättighet. Men det är väl det som är hennes grej, att hon kommer undan med det.

Jättebra TV i all fall se det om ni missade!

(bild från expressen)

2 kommentarer:

sara sa...

Åh, jag missade det i gårkväll, vädligt synd. Finns kanske att ladda ned på nätet? Vad spelade hon för musik? Var hon bra i TV? jag har aldrig sett henne, bara läst henne. Fruktansvärd krönika för övrigt. Hon pendlar så mellan superåsikter och rena vansinnet tycker jag.

charlotte sa...

Klicka på första länken i mitt inlägg så går det att kolla på programmet från svt:s hemsida. Mycket rolig musik, bl.a Webstrarna (otroligt daterat och nostalgiskt!). Skall kanske inte avslöja för mycket...

I programmet var hon jättebra, sådär blyg och nervös i början. Samtalet var så fint på något sätt. Hon är väl egentligen ganska så tv-van, men jag har heller inte sett henne mycket. Bara i morgonsoffan på tv4 min första morgon med e på bb. Då satt hon där med sin bebis och jag tror det var då jag började bli intresserad av henne som person, ytlig som man är.

Hon kom med roliga dissningar bl.a av folk över 30 som har barn och själva är "blyga" (dvs otrevliga och tittar bort när man hälsar och sånt).