söndag 30 december 2007

julen 2007

En liten snabbrapport från vårt julfirande, en riktig gråbrun skånejul i år igen. Sara, era bokfikor låter helt ljuvliga. Vår jul är mysig men ... flängig, speciellt i år när jag försöker jobba mellan varven. Jag är lite ledsen för alla vi inte har hunnit träffa i år, men så är det. En del besök har vi hunnit med, och mysigt har vi det, barnen stortrivs. Vi försöker fokusera på att göra sånt de tycker är kul, vilket är rätt så lätt. Julen är helt underbar med barn!

Mats och jag har avverkat våra två, kanske lite sorgliga barnvaktsrelaterade jultraditioner. Dels mellandagsrea! Jag hatar rea och att shoppa till mig själv. Men Mats är en grym personal shopper. Jag stegade ut från Centan med 2 tröjor, en kofta och en klänning från Bennetton, vinterkängot från ecco till när snön kommer och en vinterjacka för 100 spänn!

Bästa jultraditionen är bio med barnvakt på juldagen. I år blev det Darjeeling Limited - helt helt underbar film. Kolla bara på bilden! Jag älskar Wes, han är helt underbar. Kortfilmen Hotel Chevalier som inledde filmen var också helt fantastisk. Jag var lite besviken på Life Acquatic... men nu är jag glad igen. När vi skaffar hus skall vi inreda det som en Wesfilm!

Inga kommentarer: