onsdag 19 december 2007

vad har vi glömt?

I år är det så sjukt stressigt med julen att det har slagit över. Jag känner mig ganska så nöjd över att vi har hunnit med så mycket. Istället för att stressa och noja ihjäl mig över julklappar beställde vi i år alla utom barnens på Adlibris och en välgörenhetsorganisation. Julkorten gjordes hastigt och lustigt i november och skrevs lika hastigt. Presentfrågan till barnens åtta (!) dagisfröknar löstes genom att jag pimsade till åtta krokusar. Istället för att leta och leta och leta efter de alldeles perfekta klänningarna till tjejerna, vilket brukar leda till att jag får stark feministisk och konsumtionsrelaterad ångest (och barnen blir klänningslösa) så köpte jag de första fina jag hittade. Jätteprinsessiga och från ett multinationellt storföretag, men de är så himla fina (inte så blanka utan mer glittriga i verkligheten)

Nästa år skall alla julklappar och dagisfrökenpresenter vara ekologiska, personliga och inköpta i små speciella butiker, julkorten skall vara miljövänliga och barnens kläder politiskt korrekta och i ekologisk bomull ... nästa år ...

3 kommentarer:

PPernilla sa...

Min söta syster! Vilka söta klänningar!! Själv ska jag ut och panikshoppa ikväll....blääää
Men det blir nog bra i slutänden ändå.
Pussar!!

charlotte sa...

åh, fyyy så jobbigt, lilla syster! Hoppas det gick bra med shoppingen. När jag tänker efter blir det nog internet nästa år med....

Visst är det fina klänningar, så sött när A gick runt och vickade på magen så att kjolen svängde.

sara sa...

Charlotte! Som vanligt tycker jag att du lyckas med det magiska konststycket att få ihop allting på ett synnerligen bra sätt! jag fattar inte hur du hinner! Mina dagisfröknar fick inte ens något, inte heller fick varken jag eller ongen någon ny klänning, och jag köpte till och med M.s julklappar på Adlibris! Nu slipper du ha dåligt samvete! Julkort har jag aldrig skickat!!!! Era julkort var underbara, och klänningarna är bedårande! Mitt mantra för nästa år är "jag ska göra som charlotte".