lördag 7 juli 2007

5 timmar på Gatwick

'Hoppas ni får en fortsatt trevlig natt' Sade piloten när vi landade klockan 4 inatt, 6 timmar försenade. Trevlig var ordet. Men nu är det ljuvligt att vara hemma igen! Kramandes min familj. 'Vad gott du luktar, mamma' sade dottern imorse och det är klart. 5 timmar på en flygplats innebär en hel del parfymtestande. Gatwick har ett riktigt bra utbud så jag kunde underhålla mig rätt så bra. I kombination med två (!) hyfsat välsorterade bokaffärer så gick tiden faktiskt ganska så fort.

Narciso Rodriguez for Her gillade jag allra bäst. Påminner lite om Lovely som jag älskar. Väldigt snygg förpackning också. Min medresenär beskrev doften som 'hög' till skillnad från 'Stella' som vi båda tyckte var ganska platt, i alla fall på mig. Jag förstår inte alls varför den fått så mycket uppmärksamhet. Stella in two paeony tyckte jag inte heller var särskilt kul, alldeles för söt på mig.


Guerlain l'instant love story, en limitedvariant av l'instant de guerlain kunde jag inte heller låta bli att prova.. Förpackningen var så himla fin, men doften var lite för enkelspårig på mig. Jag gillar dock basnoten som doftar lite pudrigt tjugotalsaktigt och sandelträigt.

Lite väl mycket att testa på en gång kanske, men det är så svårt att låta bli när de står där uppradade, flaskorna.

Inga parfymer blev dock shoppade, även om svindyra Rodriguez nog står på min önskelista nu. Böcker handlade jag dock med gott samvete. Bill Bufords 'Heat', Anthony Kiedis och Larry Slomans 'Scar Tissue' samt Dickens 'Great Expectations' inhandlades i ett oemotståndligt 3 för 18 pund-erbjudande. En jättefin Charles and Lola-pysselbok till äldsta dottern samt ett paket Walkers pure butter shortbread inhandlades också.

Som förströelseställe får Gatwick 5 stjärnor av mig.

2 kommentarer:

sara sa...

Det är Amelia Adamos favoritdoft också! så du är i gott sällskap!

charlotte sa...

Åh, jag och Amelia! Jag kan tänka mig att hon passar i den doften. Och hon har väl råd att bada i den varje morgon (inte för att man skulle vilja det, men ändå)