onsdag 18 juli 2007

varför fängslade kung Rickard sin lillebror?

Varför tog Prins John kung Richards krona? Kan inte Marian leva utan Robin Hood? Vad hände med Nemos mamma? Varför ville tandläkaren ta Nemo? Vad är en dykare? Detta älskar jag - filmdiskussioner med snart fyraåring. Just nu är det Robin Hood och Hitta Nemo som gäller. Jag är inte världens mest närvarande mamma alla gånger, men jag kan sitta och svara på sådana frågor i det oändliga. Antagligen är detta också ett sätt att förstöra sitt barn på, jag är kass på att sortera viktig och ovidkommande fakta. Kul är det i alla fall!

1 kommentar:

sara sa...

Bra frågor! Hon är rolig hon, alltid massa kluriga funderingar i det där lilla huvudet!
Vad glad jag blev när jag såg att du lagt till Bodil Malmstens blogg! Läste precis ut hennes "Hör bara hur ditt hjörta bultar i mig" och den är underbar! Bodil är grym!