tisdag 17 juli 2007

umgänge

Skåne, det är nånting speciellt med att bada i Öresund. Umgås. Bli bjuden på mat, glass, fika. Nybakta bullar med smör och ost. Samtal med människor som man tycker om. Idag har jag varit på ett jättekonstigt humör.

Jag har gråtit två gånger, först när jag för hundrade gången fastnade framför 'Hitta Nemo', sen när 'Känn ingen sorg för mig Göteborg' rullade fram på mp3:n. (och då är jag den för tillfället relativt hormonstabila halvan av bloggen!)

Min bror berättade om en kille som växt upp i grannskapet. Idag är han en jättemysig trebarnsfar men en period hade han försvunnit i Thailand. Rökt ner sig kallade min bror det. Hans pappa åkte ner och letade upp honom, tog hem honom. Nu har jag haft den bilden i huvudet hela kvällen. En pappa som letar efter sin son på andra sidan jorden.

1 kommentar:

sara sa...

Ja, jag vet, det är verkligen speciellt med skåne! Det låter som att ni har det jättebra! Spännande med ditt humör, kanske är något hormonrelaterat på gång! Jag grät igår också, när jag läste ut Jerusalem. Jag tycker om att gråta! Skulle säkert gråta om jag såg Hitta Nemo också, om jag minns rätt så är den faktiskt ganska sorglig! Vilken sorglig historia din bror berättade. Sorglig och inte alls helt ovanlig. Hela Goa var fyllt av Missing Person-anslag, och jag fick alltid en sån kall isklump i magen när jag såg dem. Dom flesta kom noga aldrig hem igen.