onsdag 25 juli 2007

Mamma, pappa, barn


Vi är också tillbaka i Stockholm, och det är verkligen skönt! Speciellt att få sova i vår säng!!! jag längtar alltid så efter vår säng när vi är borta, och den gör mig aldrig besviken! Nu känner jag mig mer utvilad än jag gjort på flera veckor!!!!
Idag var jag i Högdalen, och vågade mig på att börja fingra på några "vänta-barn-böcker". Trots att det bara är vecka 11 slog jag till på Lisa Fabres Mamma, pappa,barn och den känns verkligen jätteinspirerande! Väldigt, ja sådär lite andlig, om man kan säga så, den handlar mycket om det magiska att kunna skapa och bära liv, och är fylld av tips om andning, och visualisering, och kvinnors samlade erfarenhet genom årtusenden av att föda, och att skapa kontakt med sitt barn i magen! NATUREN är ledordet! Ja, du förstår! Hon pushar inte för epidural precis! Jag blir väldigt inspirerad i alla fall, och nu ber jag bara till högre makter att det här lilla pyret ska stanna kvar och inte komma ut förrän den 14 februari!!!
Nu ska jag planera namngivningsceremoni för Lottas dotter! Tips? Please!

3 kommentarer:

charlotte sa...

Så kul med en ny bok, låter som att den passar dig perfekt. Gillar ditt sätt att förhålla dig till andlighet ... eller vad man nu skall kalla det. Håller också alla tummar för erat pyre!

Jag har faktiskt aldrig varit på ett namngivningskalas. På http://www.alltforforaldrar.se/snack2/forumdisplay.php?f=287 kanske du kan läsa dig till lite tips. Jag ser fram emot att höra allt om hur det blev.

sara sa...

Tack tack, muchos gracias! Jag kommer att avlägga full rapport efteråt!

charlotte sa...

Jag skulle ju också tillägga att efter ert superfina bröllop förstår jag att ni blir engagerade att anornda ceremonier!