lördag 28 juli 2007

Simpsonsfilmen!


Min minsting är så lik Maggie!

Ikväll såg vi Simpsons the Movie - så himla bra! Uppfyllde alla förväntningar och det var alldeles för längesen som vi gick på bio. Älskar bio! Vi gick på vår lokala lilla biograf härute på ön, väldigt fin är den. Det var halvfullt i salongen och vi var definitivt äldst. Jag skrattade när ingen annan gjorde det. Hörde mig själv utstöta ett lågmält och enstavigt "ha" vid flera tillfällen, väldigt vuxet.

Trailersarna var också väldigt intressanta. Jag visste till exempel inte att det skall komma en film baserad på Philip Pullmans "Guldkompassen". Jag gillade verkligen den boken, funderar fortfarande emellanåt på vilket djur min daemon skulle varit. Tvåan är inte nåt speciellt tycker jag och trean var rätt dålig men Guldkompassen var verkligen magisk. Snöig och glittrig och magisk. Filmen måste ses i alla fall, den kommer till jul.

Uppföljaren till Bruce Almighty verkar ju också väldigt rolig, trailern var väldigt lovande (the weirdo with the beirdo!)

Och Die Hard 4 bara måste jag se på bio! Jag älskar Die Hard, det är så jag vill se Bruce!

5 kommentarer:

sara sa...

Den har ju fått så sjukt bra recensioner, Simpsonsfilmen. Vad roligt att den levde upp till förväntningarna. Jag vill också se dem, men bio känns som en sådan avlägsen lyx nuförtiden. Kul att ni kom iväg!

charlotte sa...

Ja, bio är verkligen lyx, får vi väl barnvakt brukar vi vanligen prioritera annat. Men det är så kul när man väl kommer iväg. Har du läst guldkompassen? Jag är förresten klar med Slouching nu, påminn mig på onsdag (eller tisdag kanske?)

PPernilla sa...

Oj syster yster.... betyder det här att jag också måste börja blogga ?!?:-/
Hmmm...inte ritkigt min grej att skriva en sån massa, men det är ju intressant att läsa vad du skriver :-)
Ska också se Simpsons någon dag(och weirdo with a beirdo...ha ha). Puss!

charlotte sa...

JA!!! Klart du skall börja blogga, jag vill gärna läsa din blogg, lillasyster! Kanske en Kretablogg i September?

Och nu inser jag att vi nog måste se Bruce almightyuppföljaren ihop! Puss!

PPernilla sa...

Jaaaa!!!