måndag 9 juli 2007

Patchouli



På tal om parfymer, så måste jag få göra ett litet patchouli-inlägg. Av alla dofter i världen så är det verkligen patchouli som rockar min värld; den enda doft som jag gång på gång återkommer till. Den bästa, och billigaste, är utan tvekan Chinas lilla flaska med draken på, 70 spänn och räcker i en evighet. Om jag skulle beskirva mig själv med en doft skulle det helt klart vara den, den ÄR min signaturescent. Gott så.
Men nya patchouli-blandningar får alltid mitt hjärta att bulta av nyfikenhet. Lush har en som heter Karma, den är ljuvlig, men dyr. Och nu har jag hittat en till! Nya svenska märket Björk and Berries (älskar namnet) har tagit fram en parfym som ska vara hippie-doftande och ha inslag av vanilj och röda bär, och! "Få folk att vända sig om efter en på gatorna"!!!! Jag tar en omedelbums! Men var hittar man Björk och Berries produkter? Säg till om du ser dem någonstans!

5 kommentarer:

sara sa...

Här skulle det ha varit en bild!

charlotte sa...

Jag tänker alltid på dig när jag känner doften av patchouli. Gillar den också skarpt, men en signaturescent är en signaturescent (gammalt djungelordspråk). Fast Lovely innehåller lite patchouli... Själv har jag ingen signaturescent utan är notoriskt ombytlig.

Björk and Berries ... låter mycket spännande, speciellt som parfymkoncept. Utkik skall hållas!

Anonym sa...

Varsågod: http://www.bjorkandberries.com/ :)

Anonym sa...

var kan man köpa Chinas lilla flaska med draken på?

Antte sa...

Jag var där igår och köpte den. På drottninggatan. Minns ej numret. Mannen är pakistanier men säljer mest kinaprylar. Ligger rätt långt upp på drottninggatan. Vid ett gammalt badhus/café/spa