söndag 29 juli 2007

bye bye semestern

I morgon är det måndag. I morgon ska jag börja jobba igen. Om sanningen ska fram är jag är inte överdrivet exalterad över detta faktum. Det känns som att sommaren inte ens har börjat ännu, och ändå är den slut. Vad har hänt med alla grillkvällar? Allt parkhäng? Alla Mariekex och all saft på stranden? Alla ljumma sommarkvällar? Vart tog dom vägen? Det känns dystert. De senaste kvällarna har vi suttit hemma och kurat skymning och druckit te och det har känts som oktober. Oktober är OK. I oktober. Inte i juli. Jag sitter febrilt och letar efter en billig restresa i september till något varmt ställe, så att vi kan få oss några dagar juli i september. Men det är också en dyster (läs dyr) historia. Det blir nog inte juli i år.
Nu ska jag koka te.

3 kommentarer:

charlotte sa...

Åh, Sara! Nu skall jag försöka att inte låta klämkäck, men: Tänk på alla fina sommarkvällar som kan komma, och tänk så mycket mer tid du kommer att få nu i takt med att gravvotröttheten försvinner. September kanske blir urfint! Och helgerna, helgerna som återstår i sommar!!!

Men jag förstår ju verkligen vad du menar. Minns ju förra sommaren, då hade i alla fall jag behövt lite regndagar...

PPernilla sa...

Hej hej
Syster yster(Charlotte alltså) gav mig länken till er bloggsida. Kul! Läste ditt inlägg och förstår dig precis!! Måste tipsa om att kolla upp Langley. Jag och Johan åker till Kreta två veckor i september för 7000 kr/person, och då ingår 3 rätters middag och frukost varje dag. Har åkt med dem till Korsika förut, helt underbart! Där går säkert att få billiga restresor i september om man har lite is i magen. Kolla på http://www.langleytravel.com/sv/

charlotte sa...

*s* gissa vilken syster som är the thinker och vilken som är the doer?