torsdag 26 juli 2007

Ceremoni

Nu ska jag inte bli alltför tjatig om den här boken, men jag känner mig verkligen så gravid- och förlossningspeppad just nu att jag blir alldeles lycklig! Den känns speciellt bra att jag läser den nu, för jag känner verkligen så starkt att den här graviditeten kommer att bli helt unik och annorlunda från den förra, för den här boken ger mig så mycket ny input! Inte helt annorlunda från den förra graviditeten kanske, men lite! Nu ska jag dricka hallonbladste och nässelte hela dagarna, och sitta och vara alldeles rund och lycklig och harmonisk i 9 månader! Känns trevligt!
Och sedan så föreslår Lisa Fabre att man ska ha en liten kvinnocermoni en tid innan förlossningen; där kloka, starka kvinnor ska dela med sig av sina förlossningserfarenheter till en, under lite ceremoniella former! Förbered dig, charlotte! Någon kväll i januari, när fullmånen är i antågande och zodiakerna står rätt i kosmos kommer jag att bjuda hem dig på spännande samtal, magiska kakor och örtdekokter! Åh, jag kan knappt bärga mig!!!!

4 kommentarer:

charlotte sa...

Åh, det låter väldigt spännande! Vi är verkligen väldigt olika där, därför är det kul att få se dig sådär strålande och harmoniskt gravid. Och ännu mer denna gången - härligt! Vi har hängt med en välmående niomånaderskula nu ett par dagar och det är ju så coolt!

Jag ser mig varken som särskilt klok eller stark, men ceremonierar dig och förlossningspeppar gör jag gärna!

charlotte sa...

magiska kakor *s*

sara sa...

Jag ser dig som både klok(ast) och stark(ast), så du ska absolut vara med! Än är jag faktiskt inte så strålande och harmonisk, men jag ska bli det!!!! Måste bara lägga vantarna på lite hallonbladste först!

charlotte sa...

Du är ju så himla snäll! Hmm ... hallonbladste förresten, jag trodde det var nånting med amningen. Berätta mer!