onsdag 21 november 2007

Blossa

Det allra smartast ett företag kan göra måste ju vara att lansera allting enbart i "limited edition". Det finns nog inte mycket som sätter igång ha-begäret som just begränsade upplagor. Blossa 07 är mitt mest aktuella exempel. Trots att det bara är den 21 november går den inte att uppbringa någonstans i Stockholm föutom i Järfälla, och det kommer heller inte att komma in mer. Det blev tydligen riot på Systembolaget när den släpptes och alla flaskor sålde slut på några timmar. Det är ju helt vansinnigt. Anledningen till att jag vet detta är att jag var beordrad ut för att köpa en flaska till Karin och Henke, och det visade sig vara ett helt omöjligt uppdrag. Detta trots att den har fått ganska dåliga recensioner i tidningar och av matskribenter. Men hur den smakar är ju tydligen sekundärt i det här fallet. Huvudsaken är att man lyckats lägga vantarna på en av de eftertraktade flaskorna. Det gjorde inte jag. Så jag är en loser. Däremot drack jag Dufvenkrooks alkoholfria hjortronglögg från ICA hemma hos Kajsa igår. Den var jättegod! Och flaskan var jättefin. Och egentligen är det alldeles för tidigt för glögg, men jag känner bara ÄNTLIGEN! Snart är det jul! Nu ska jag glöggfrossa i en månad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!

Nu nalkas snart juletider och annat härligt och det är alltid trevligt. Läste inspirerat om din lilla glöggblogg och kan varmt rekommendera kullabygdens äpple/kanelmust som du bara värmer och njuter med en pepparkaka...nu vet jag inte om den är så lätt att hitta i norrland, men det finns säkert ngt liknande! Rösta sen gärna på barnsemester på följande adress http://internetworld.idg.se/2.1006/1.131800..kram till er alla

sara sa...

Cimmy! Men det var ju inte igår!!! Vad roligt att få se dig i kommentarsfältet! Hoppas att du mår bra, jag kan tänka mig att du också myser nu när det december!!! Jag vet vilken must du skriver om, den är jättegod! och fin flaska! Hoppas att vi ses snart! Kram