tisdag 6 november 2007

Tystnad och ingefärschoklad

Efter en hel dag av jobb, springandes i affärer (sälungen måste ha varma vinterskor), middag på thai-restaurang, städning och nattning är det äntligen bara helt tyst i vårt hem! Jocke och trollis sover och jag får äntligen bara vara helt ifred och äta min ingefärschoklad och lyssna på tystnaden. Det är nästan lite julfeeling här hemma, och det är så mysigt! Veckan har varit så uppochner, men nu verkar det faktiskt som att Jocke börjar jobba på måndag! På kontor! Vad ska han ha på sig??? Lustigt hur tillvaron helt plötsligt bara gör helt om. Det här kanske kan vara en bra förändring. Men det är ändå lite konstigt! Jocke är ju student! Han ÄR ju verkligen det. Kontor har han definitivt aldrig jobbat på! Spännande att se hur det blir!
För övrigt har jag idag hittat en Veronica Mars-hemsida på svenska. Där kan man hitta citat och referenser till alla avsnitt! Underbart! Säsong 3 har precis börjat i vår dator. Verkar mycket lovande. Vad jag ska göra när jag har sett alla avsnitt vågar jag knappt ens tänka på. Eventuellt måste jag och Jocke då börja samtala med varandra igen. Konstigt.

2 kommentarer:

charlotte sa...

Hej du din aktiva person! Låter som en helmysig kväll. Vad blev det för skor? Så kul att det ordnade sig så snabbt med jobb för Jocke, hoppas att han kommer att trivas där!

Ja, vad gör man när Veronica Mars tar slut? Börjar om?

sara sa...

Ja, vet du vad, jag ska nog faktiskt se några av säsong 1-avsnitten igen! jocke frågade vilken serie vi ska ge oss i kast med nu, men jag vet inte... Har du några förslag? Big Love? Entourage? Kanske rent av Sopranos? Buffy?
Det blev ett par superdyra viking-stövlar till lilltjejen, men de ska tydligen the best! De verkade väldigt varma och goa i allafall!