tisdag 6 november 2007

förbaskat bra!

Mitt bästa TV-program just nu är videokväll hos Luuk. Jag älskar att höra Kristian Luuk samtala, så himla bra, han är däruppe med ... Stina Dabrowski (bästa svenska referensen, jag kommer inte på någon annan just nu). Bäst hittills var Roy Andersson, intressant samtal och bra musik valde han också. Jag blev verkligen sugen på att få se 'Du levande' och att se om de andra. Det var magiskt att se Bob Dylan göra "it's all over now, baby blue" bakom scenen från 'Don't look back'. Jag är, liksom så många andra män över femtio, hopplöst förälskad i den filmens Bob.

Ett lite overkligt ögonblick tidigare i veckan var när vi lyssnade på Dylans radioshow och han spelade Blur, jag kan inte sätta fingret på varför det känns så konstigt att Bob Dylan vet vilka Blur är.

2 kommentarer:

PPernilla sa...

Jag håller med, gillar Luuk! Gillar däremot inte Stina längre. Försöker komma ihåg varför, men kan inte exakt sätta fingret på vad det var. Det var någon intervju i hennes "talk show" hon gjorde på SVT för ett tag sen då jag satt och ville zappa hela tiden för att jag tyckte det var så pinsamt, pinsamt dåligt. Sorry Stina, men det var kass!

charlotte sa...

Visst är det bra! Så kul att du också ser det. Jag såg inte så många avsnitt av Stina, men jag gillade det jag såg. Plura och hon dendär powerkvinnan som är vd på handelsbanken.