söndag 18 november 2007

Kent!

Jag sitter och lyssnar på Kents senaste skiva och grämer mig så mycket över att vi inte fick biljetter till någon av de tre konserterna den här helgen. Jag tror att de var underbara. Nya skivan är i alla fall det. Låter som klassisk, svensk höstdepp, så någon. Som glitter på mörka, svarta vatten, sa någon annan. Jag håller med båda. Kent är fantastiska, och Tillbaka till samtiden får mig både att både bli lite nostalgiskt sorgsen och upprymd på en och samma gång.
Istället för Kent hann vi med både barnkalas, middag och fest på lördagen, och brunch på Jimmy´s Steakhouse idag (ja, jag behöver väl inte förtydliga att Jimmy´s Steakhouse inte var vårt förslag!) Men några timmar i Kents universum hade ändå inte skadat.

2 kommentarer:

charlotte sa...

Låter som en väldigt aktiv helg för er. Kul!

Jag har inte hört skivan, eftersom jag är så trött på att bli besviken på Kent. Men nu blev jag sugen, den skall fixas fram! "Hagnesta Hill"-låten hörde jag på radion och den var helt ljuvlig.

sara sa...

ja, lyssna på Columbus, och lyssna på Jocke Berg när han sjunger "... och jag är full igen.... helt underbar! jag är 17 år igen, och är en av typ 10 pers som lyssnar på kent på 57:an i Ängelholm och blev störtförälskad!