fredag 23 november 2007

Helgen vecka 47 har börjat

Två små febriga barn ligger nu och snusar i sina sängar, nu är jag ensam, slut på den andra vab-dagen. Idag har jag inte försökt att jobba samtidigt och då är det ju riktigt mysigt. Pannkakor, varm choklad, lite pyssel (collageklippning och klistrande som flippade ut) och mycket film (Lilla sjöjungfrun, Trolltyg i Tomteskogen, the Incredibles och Bollibompa - jag älskar Häxan Surtant!). Imorgon måste de vara friska

I väntan på att A skulle somna fastnade jag i slutet på "Inside the Actor's Studio" med Clint Eastwood. Helt underbart, tv9 är nog min nya favoritkanal. James Lipton var så bra, jätteintressanta frågor om filmskapandet och annat. Intelligenta och roliga svar. Pauser, bekväma tystnader i samtalet. Jag måste se om Mystic River igen! Publiken som verkade vara unga studenter och skådespelare som ställde typiska klarögda frågor för att imponera (hur viktigt tycker du att det är att som skådespelare utveckla en speciell karaktärstyp?) Kanske är Clintan den ultimata gästen men detta program måste jag se mer av!

Nu blir det jobba framför tv:n. Inget gott har vi hemma och imorgon är det no-shopping-day!

2 kommentarer:

sara sa...

Hoppas att ni mår bättre idag! Det låter ganska mysigt att vara hemma och vabba och kolla på film! Blev det något skansen-besök?

charlotte sa...

Tack, lite bättre är det nu men vab idag med lillpluttan, denna hösten har varit värsta boot campen för våra immunförsvar.

Det blev i alla fall Skansen igår, och Gröna Lunds julmarknad med storebror och hans familj. Helt underbart, speciellt för E som fick åka kärlekstunneln med älskade kusinerna.