söndag 25 november 2007

Club Disco Baby


Idag har familjen rockat loss!!! På Club Disco Baby!
Det var så kul, och M tyckte att det var superroligt att dansa, leka med såpbubblor, jaga ballonger och dricka saft i baren. Discot höll till på Debaser Medis, och tyvärr hade vi missat att det var tema vitt, men det gjorde ingenting, för det var svängig musik och massor med vilda barn och jag och Jocke hade minst lika kul som trollis! Nästa gång hoppas vi att vi får med alla våra stora och små polers!
Dessförinnan var det dax för vår årliga NK-fika (pepparkaksmuffins och kaffe) och besök hos fina NK-tomten. En av många jultraditioner som jag är uppspelt som ett barn inför. Jag vet inte egentligen varför det har blivit en tradition, för det är superdyrt och inte så gott att fika på NK, och M var helt skräckslagen för tomten så det blev ju en flopp. Men det är bara något med NK som gör att det inte spelar någon roll! Kanske för att vi aldrig är där annars. NK är jul för mig! Och JAG gillar i allafall tomten! Och jag älskar alla NK-tanter, och alla svindyra grejer som jag aldrig skulle vilja ha även om jag hade råd. Och alla svindyra grejer som jag skulle älska att få köpa om jag hade råd! Så det kommer att bli NK-fika nästa jul också.
Nu ska jag kolla på Sagan om Ringen. Inte kan det väl vara en slump att John Ajvide Lindquists Ringen-reportage var publicerat i DN just samma dag som det är TV3:s söndagsfilm? Jag vet inte hur det var för alla andra, men jag blev i alla fall grymt sugen att se Sagan om Ringen efter jag läst det!

1 kommentar:

charlotte sa...

Åh, det låter ju jättekul med babydisco! Och mys med NK-fika. En härlig söndag låter det som! Vi vill så gärna hitta på nåt med er snart!

Ajvide Lindquists reportage var verkligen jättebra, jag fastande dock i Italienporr igårkväll (otroligt keffa Under Toscanas Sol)