måndag 11 juni 2007

Camille Paglia?

Jag gick till jobbet idag, med "Zen and the art ..." i lurarna så slog jag två flugor i en smäll och jobbade medan jag gick. Väldigt skönt, effektivt och hyfsat svettigt. Nu sitter jag här, pustar ut med gott rooibos chai-te och ännu godare samvete.

På min nya favvisblogg bögjävlar (otroligt bra skribenter!) hittade jag ett inlägg som gjorde mig väldigt nyfiken på Camille Paglia. Jag känner igen hennes namn, men jag har aldrig läst henne. Detta, som citeras i en av kommentarerna, tycker jag är helt oemotståndligt.: "It is woman's destiny to rule men. Not to serve them, flatter them, or hang on them for guidance. Nor to insult them, demean them, or stereotype them as oppressors." Måste kollas upp, har du koll på henne, Sara?

2 kommentarer:

sara sa...

Charlotte!!! Hej! Jag är tillbaka i civilisationen och har åter tillgång till kontakt med omvärlden!!! (har varit ute i skärgården i helgen!) Älskar det där citatet! det var helt klockrent! nej, jag är inte alls bekant med henne, vill gärna bli! Bokklubb kanske? Nu måste jag jobba, skriver mer i kväll!

sara sa...

Charlotte! JAg får inte rätt på den här admin-funktionen! KAn vi har telefonkonferens någon dag?