tisdag 5 juni 2007

Pocketfrossa


Åh, älskar när PocketShop har erbjudande! Det är himmelriket att gå loss där inne! Och just nu har de en sommarkampanj - 3 pocket för 159 spänn! Mycket bra! Och mycket bra är också Bonniers nya klassikerserie. Massvis med superfina "måste-läsa" böcker, och trots att jag inte har råd egentligen så stod dem där, och flirtade med mig från hyllorna, och bara bad mig att ta med dem hem... Jag lydde villigt, och nu sitter jag här och fingrar upprymt på Midnattsbarnen av Salman Rushdie, Jerusalem av Selma Lagerlöf, Stad i ljus av Eyvind Johnsson och Älskad, Saknad av Joyce Carol Oates (varav de två förstnämnda är så vackra att jag vill sova med dem i sängen i natt!)

Sedan firade vi med isreaelisk middag på Ringvägen! "Reggev" är något så udda som en espresso & hoummos-bar, och det funkar faktiskt! De gör någonting som heter Lemon-Nana juice, och det är helt outstanding, lemonad med färsk mynta typ! Vi åt pitabröd och shakshuka och sen promenerade vi hem genom sommarkvällen! Väldigt mysigt!

Funderade på om det faktiskt inte är dags för bokklubben att ge sig i kast med Selma Lagerlöf. Allt jag någonsin läst av henne är bara så fantastiskt ; så magiskt och dramatiskt och vackert! Och så spännande att diskutera? Vad tror du Charlotte?

Nu är det läsdags!

2 kommentarer:

charlotte sa...

Men oj vilken mysig dag du har haft, pocketrea är ju bara så bra. Bara att föra samman orden pocket+rea!

Åh, jag älskar Selma! Sara, kommer du ihåg att jag dyvlade på dig Jerusalem för jättelängesen? Typ kanske första eller andra gången vi träffades. Då förstod jag vilket kap Jocke hade gjort! Hon är verkligen helt splendid. Mycket bra idé till bokklubben.

charlotte sa...

Förresten ... jag tycker också att omslaget till Midnattsbarnen är jättefint. Jag har för mig att det blev sågat av (konkurrenten) Modernista i ett av deras veckobrev. Kan tyvärr inte hitta nån länk just nu eftersom modernistasidan är stängd, men det var något med kolonialism.

Den står definitivt i min bokkö efter dina hissningar.