måndag 4 juni 2007

Här kommer sara!


Ångest, kallsvettningar, gråt och tandagnissel, åh vilka kval som har följt med detta; mitt första blogginlägg, min entré i den virituella världen!!! Bara det att skriva blogg tillsammans med Charlotte (etikett: idol) är ju prestationsångestskapande, men när hon dessutom öppnar så där helt fantastiskt, med Didion-bild och grymt citat, ja shit, då befann jag mig långt nere i underjorden! Men faktum är att nu, när jag har börjat skriva, känns det betydligt bättre! Nu ska det bloggas!

Jag vill också börja min blogg-karriär med en bild på Didion, framförallt för att den här bilden också är så snygg, och för att jag, i min fantasi, ser ut så här när jag sitter och knattrar på tangentbordet. Tankfullt pausande, långsamt rökande och intensivt skrivandes på mitt nästa stora alster däremellan. Finns det några Joan Didions i vår generation egentligen? Så himla synd på sätt och vis att det inte är 70-tal längre, då man lugnt kunde röka, helt ovetandes om hur farligt det faktiskt är. Det ser ju bara så galet snyggt ut med den där cigaretten perfekt placerad mellan fingrarna! Lovely!

Någon Annie Hall period har jag faktiskt aldrig haft, tråkigt nog! Vet inte riktigt om det hade funkat på mig! Jag tycker precis som du att det är så snyggt, charlotte, men är väldigt tveksam till om jag kan göra den rättvisa! Annie Hall looken har ju haft lite revival det senaste året, men jag har ännu inte sett någon som är lika snygg som Diane Keaton i den! Om jag skulle få välja en filmlook idag skulle jag vilja se ut som Mia Farrow i Rosemary´s Baby! Den frisyren är underbar! Synpunkter?

Nu måste jag se hur det här ser ut! Farväl för tillfället!

1 kommentar:

charlotte sa...

Hej Sara!!! Åh, eller hur! Jag är också en sån cigarettromantiker. Klockren beskrivning av Skribenten Som Skapar Stort. Samtidigt har jag nog skickat ett och annat blängöga mot rökare de senaste 3-4 åren, skenhelig som jag är.

Och Ja! så snyggt med Mia Farrows Rosemarystil. (Baserat på de bilder jag sett. Skräck är nämligen inte min tekopp, speciellt inte välgjord sådan.) Frisyren är ju bara såå fin.

Och Annie Halls kläder. Senast jag såg den var de snygga men extremt daterade, nu är de bara så rätt. Kan inte fatta att filmen är 30 år gammal!!!