måndag 18 juni 2007

Sommarprat


Först och främst; äntligen är jag tillbaka i bloggvärlden! Karlshamn var mysigt, men jag saknade min dator! Och var det inte en väldigt märklig doft som hela tiden hängde över den stan? Nån märklig, höig, sädesdoft? Jag tycker aldrig annars att svenska städer brukar dofta (utländska gör det alltid; inget är så nära förknippat med Paris och Bombay och New York som just doften) men karlshamn alltså! Värt ett besök bara av den anledningen!

Läste i tidningen om årets sommarpratare i radion! Och allra bäst ska det ju bli att höra jessica gedin! Enligt Elle så utlovar hon ett "okritiskt hyllningsporträtt" till sig själv och tänker även hämnas gamla oförrätter från 70-talet. Åh, det kommer att bli så bra! Den 29 juni; jag ska ställa in rätt radiostation redan nu. Om jag någon gång får sommarprata så utlovar jag förövrigt ett okritiskt hyllningsporträtt till hennes hår. Alltså. är det på riktigt? Ja, ja, sedan är det Martin Kellerman den 24 juli, det kommer nog också att bli super! Annars vet jag inte riktigt vilka som kommer att bli sommarens "måste-höra". Det brukar ju alltid vara så att de mest oväntade gör det allra bästa programmen. Med denna logik borde jag definitivt lyssna på Christer Fuglesang, jag kan inte föreställa mig någon som skulle kunna var tråkigare.

1 kommentar:

charlotte sa...

Ha, ha, Jessica Gedins hår är definitivt värt ett sommarprogram i sig. Det är verkligen helt osannolikt snyggt.

JG står också på min lista, liksom Filip och Fredrik, Salem al Fakir, Erland Josephsson och Renata Chlumska.