onsdag 20 juni 2007

Morgon


Jag är en morgonälskare! Ju tidigare desto bättre. Speciellt sommarmorgnar, förstås, men även annars. Tyvärr upplever jag förvånansvärt få tidiga morgnar, eftersom jag avskyr att gå upp tidigt. Utmaningen ligger således i att på något sätt bli lurad eller tvingad upp, för sen tycker jag verkligen att det är underbart.

Idag blev jag tvingad. Jag är hundvakt. Till en hundvalp. Det är inte speciellt kul när man inte gillar att bli väckt i ottan. Hundvalpen fick maginfluensa igår. Vi var på djursjukhuset och fick en massa mediciner. Det kostade 1028 kr. Jag måste gå upp var 3:e timme och ge henne granulat och pasta. Hon har kräkts ner lägenheten. Molly skriker som om hon håller på att bli mördad varenda gång hon ser henne. Jag tänker att vi aldrig mer ska vara hundvakt. Trots att det var en fin morgon idag!

Hej då!

Inga kommentarer: