onsdag 12 september 2007

148 slag i minuten

slår min bebis hjärta! I dag lyssnade jag och barnmorskan på det absolut mest underbara ljud jag har hört den här veckan och det var så häftigt! Så vackert! Tänk att jag faktiskt har ett litet hjärta som slår i min mage. Tanken är precis lika svindlande och fantastisk som den var under första graviditeten. Jag har funderat så mycket över om det kommer att gå att känna lika mycket spänning och förundran under den här graviditeten som under den förra, och framförallt om jag någonsin kommer att kunna älska ett litet pyre till lika mycket som jag gör med lilla M. Men jag börjar tro att det går nu! Allt eftersom graviditeten känns mer och mer verklig så blir känslorna så mycket starkare och verkligare också. Det känns fint. Vi ska har barn!!!! Det är så stort!
Jag var på min sista akupunktursession hos barnmorskan idag och det känns skönt att förhoppningsvis få avsluta det nu. Det är långt ifrån behagligt. Det känns som att få tre sprutor instuckna och kvarlämnade i kroppen, det spänner och är ganska otrevligt, men framförallt så är tanken på nålarna hemsk. Men effekten är otrolig! Jag har glömt bort att jag kunde må så här bra! Vi har så himla mycket att göra på jobbet just nu, och dessutom läser jocke trippla kurser den här månaden, så tid är en sådan bristvara. Svårt att bara gå på halvfart då. Men nu är jag tillbaka på banan!

3 kommentarer:

charlotte sa...

ÅÅÅÅÅ så mysigt det låter, Sara! (Jag fattar inte att jag kunde missa detta inlägg när jag skrev innan, så plump jag verkar nu!) Jag hoppas att du definitivt är inne i den trevliga fasen av gravvon nu. Det låter fantastiskt! Och din mage är så fin! Kram!

sara sa...

Tack snälla rara! Du verkar inte alls plump, jag tror mitt blogginlägg inte var publicerat när du skrev ditt! Jag har haft två kräksmorgnar igen nu, men känner mig ändå stark, och mentalt rustad för en liten backlash! Klamrar mig fast vid tanken på att illamåendet faktiskt försvann i v. 20 förra gången, och kanske blir det samma sak den här gången!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.