torsdag 13 september 2007

stjärnstoft!

Jag ser via bokhororna att Neil Gaimans fina bok Stardust har blivit film och att den skall visas på Fantastisk FilmFestival som tydligen håller på i helgen i Lund.

Detta gjorde mig glad, dels för att jag inte visste att FFF fortfarande finns. Vi jobbade på denna roliga tillställning något av de första åren när Camilla Henemark och Gunnar Rhelin satt i juryn (10 år sen?). Jag tog biljettrivandet på stort allvar, fick upp ögonen för B-film, insåg varför det inte är en bra idé att dricka öl innan man går på bio och rökte lite väl många bjudcigaretter. Väldigt kul var det.

Jag tror att det var vid ungefär samma tid som Mats introducerade mig till Neil Gaiman och hans Sandman-serie. Den är jag sugen på att läsa om snart. Kan serier vara nånting för bokklubben?

Stardust köpte Mats till mig när han var och hälsade på Jocke och Mikael på Hawaii. Jag är ingen storkonsument av fantasylitteratur egentligen, men jag gillade verkligen denna boken.

4 kommentarer:

sara sa...

ytterligare något att sätta på min att läsa lista! Har aldrig läst några fantsyböcker! Men ja, absolut, jag är så för serier i bokklubben! Serier och Mara Lees Ladies!

charlotte sa...

Ladies vill jag också jättegärna läsa, känns som en bra diskussionsbok. Jag skall konsultera seriefantasten om serier som är bra och lätta att få tag på. Stardust är en bra bok att läsa när man är lite ledsen, du får gärna låna den för en regnig dag.

Du, så trist att illamåendet kom tillbaka, men jag minns det som att det var så skönt när man fick ett par dagars paus ifrån det. Hoppas det viker undan snart. Akupunkturen låter som en av mina värsta mardrömmar, undrar om jag kommer att fixa det någon gång...

Ikwood sa...

Serier passar ABSOLUT i bokcirklar - tyvärr har jag inte lyckats introducera dem (än) i vår egen cirkel... Men Stardust, ja... och Sandman - JA! Älskar den, och att man kan läsa dem hur många gånger som helst... Har du inte läst Neverwhere i serieform bör du göra det också!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.