lördag 15 september 2007

en stilla helg

september är sjukmånaden, idag ligger stortjejen febrig och olycklig och slumrar i soffan. Det är så hemskt när ens barn är sjuka på riktigt och inte bara sådär trivsamt febriga så man får obegränsat med mys. Jag får i alla fall lite jobbat idag med, och jag behöver verkligen alla jobbtimmar jag kan få nu.Vi hade så mysiga planer idag så det känns riktigt, riktigt tråkigt.

Men lite surfande blir det, sitter och dreglar över Karin Erikssons fina blogg som jag hittade när jag letade efter hennes produkter. Har man varit på Rosendahl eller liknande trevliga tantställen så känner man igen hennes ljuvliga koppar. De är så himla söta tycker jag, är speciellt svag för de som också är tryckta på insidan. Det enda som är lite synd är att de inte har små fat också, små onödiga söta fat att lägga sin lilla kaka på. Och lilla silverskeden...

Ja, inte för att vi skall köpa några fler kaffekoppar, vi bor fyra personer i en skokartong och har köksskåpen knökade av porslin. Och det är ju så konstruerat detta med alla behov man skapar sig. Men sen, när jag har fått min trädgård skall jag bjuda på kafferep i syrénbersån med dessa fantastiska koppar. För att citera Alex Schulman: cravings! vill ha!

Andra cravings från hennes blogg: Fina wigwams från wigwam sam. Och kolla, kolla så fint arbetsrum hon har. För att fortsätta tala bloggspråk: Jag dör!

2 kommentarer:

sara sa...

Vilken otur! Sjukdomar är inte roliga. Hoppas att ni alla mår bra idag! Och trist med inställda planer, men vad ska man göra? Det är väl bara att acceptera att dagisbarn är små bacillhärdar!
Ja vilka fina koppar! Perfekta för syrenbersån! Vi kommer!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.