söndag 16 september 2007

Ingen stilla helg!

Jag har varit ute och promenerat precis hela helgen, det är precis det som min kropp längtar efter hela den stillasittande jobbveckan! Men i lördags blev det nog lite för mycket av det goda. När vi, efter 5 timmar i skogen, rosenkindade och blossiga, sjönk ned i soffan framför Karins öppna spis så kände jag foglossning för första gången den här graviditeten. Och fötterna bultade som två svullna klumpar. men det var det värt. Höstpromenader är bäst! Med risk för att låta som Kristin Kaspersen vågar jag ändå mig på att utbrista att: det finns ingen årstid som passar bättre för mys! Att få gå och sparka i lövhögar invirad i tjock-sjalen och att sen komma hem och dricka hett te och äta äppelpaj, I LOVE! Varje sommar längtar jag till hösten. det är helt sant!
I dag blev det, med tanke på alla krämpor, bara en promenad på några timmar, men den avslutades med underbar middag på Gamla Enskede Krog. Precis ett sådant ställe som man skulle ta med sin mormor till en söndageftermiddag. Medan regnet smattrade mot glasverandans fönster åt vi rotfrukter och sparris och bara njöt!
Emellan skogspromenader och söndagsmiddag har jag också hunnit med varm chokladfika på Bageri Bakgården, långa fina samtal med goda vänner, en kopp te i hornstull, Skogskyrkogårdenpromenad och frossande i äpplen i massor (min enda gravid-craving! Svenska krispiga höstäpplen!) Och en massa gos och sång och lek med världens ljuvligaste unge, som jag bara blir mer och er förälskad i för varje dag som går! Hur är det möjligt?

2 kommentarer:

charlotte sa...

wow, Sara! Ni har gjort ett utmärkt jobb och tagit tillvara på hösten i helgen. Det är helt underbart med höst, min favoritårstid också. Hälsar Charlotte som sitter i baren på Anglais och tar paus i KB-läsandet. Jag och Schulman, typ.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.