onsdag 19 september 2007

mingel schmingel

Åh, så förutsägbart bloggigt att komma med små käcka erkännanden om sin sociala kompetens. Men men, eftersom Sara är ett socialt geni så blir detta min uppgift. Vi sysslar ju trots allt med bloggande gudbevars, så here goes:

På fredag skall jag på en konferens som skall bli jätteintressant, senast för två år sen var det superspännande föreläsare, bland annat Adams and Akay. Hade jag haft en blogg då så hade det blivit sida upp och sida ner med tips på spännande projekt. Kul alltså, mitt problem är pauserna! Jag skall gå dit själv och jag hatar pauserna för jag suger på att mingla! Verkligen. Suger.

I teorin vet jag ju hur man skall göra, att man skal c i r k u l e r a, man skall småprata och hålla sig till rätt ämnen. Nätverka. Jag känner många där så det borde vara lungt, men det är det inte. Kan inte vara rolig eller spännande eller intressant. Kan inte läsa kroppsspråk. Kan inte avsluta en konversation. Jag är en mingelanalfabet.

Såhär brukar det bli: jag tar tag i närmsta person som ser snäll och intressant ut. (en bra början, jag vet!) Sen konverserar jag tills denna person är uttråkad tillbaka till stenåldern. Har den utvalda tur så är han eller hon bra på att mingla och cirkulerar vidare, annars är risken stor att man är stuck med mig. Jag kan inte hjälpa det och jag känner mig alltid hemsk efteråt. Tråkighet är ju så trist! Jag hoppas att det bara finns en enda toalett på hela stället.

...hmmm... säkert jätteosmart att klaga över hur kass man är på att mingla. Jag hoppas ingen som skall dit läser detta, vill ni reta mig så syns vi i toalettkön.

2 kommentarer:

PPernilla sa...

Min söta syster! Vad du inte vet är att säkert 80 procent av alla som är där tänker precis likadant! Dessutom undervärderar du dig själv. Jag har svårt att tänka mig att du någonsin skulle kunna konversera med en person så att denna blir uttråkad. Skärpning syster! Du är smart, trevlig och intressant att lyssna på. Klart att alla vill lyssna på dina åsikter!

Puss puss
/P (alltid lika nervös själv över vem jag ska mingla med...men det brukar ordna sig ändå!)

charlotte sa...

skärpning påbörjad! det jobbiga är ju att jag snart kanske är arbetslös igen och då borde jag ju passa på att knyta en massa kontakter och nätverka järnet och jag VILL inte ... gah! Hatar att vara sådär taktisk. Puss till dig, du är ju grym på att mingla!