tisdag 11 september 2007

sjukdag

Eftersom jag har så svårt att bara ligga och sova trots huvudvärk och matthet så har jag spenderat dagen i LA och på Red Hot Chili Peppers genombrottsturne med Nirvana. Åh, jag är verkligen så ledsen att jag aldrig fick se Nirvana live. Historien om Kurt Cobain är ju så sorglig och har samtidigt många beröringspunkter med Kiedis.

Annars ligger jag mest och är upprörd över de detaljerade beskrivningarna av plastikkirurgens övergrepp som läggs fram. Först i DN och sen i P3 (och säkert överallt annars) får man läsa ingående beskrivningar av exakt hur det gått till. Tonläget tycker jag är obehagligt. Vad är avsikten? Tanken bakom dessa inlägg gör mig illamående.

1 kommentar:

sara sa...

Vad tråkigt att du är sjuk, men det låter onekligen lite mysigt att ligga och läsa och gosa med bebbelitos!Kanske jag borde dra på mig lite baciller och krypa ner mellan lakanen också! Vad spännande boken låter. jag är inget superfan av RHCP, men historien låter så spännande! Ska han inte bli pappa i dagarna förresten?