fredag 7 september 2007

Vår stora tjej

I dag gick lilla M sin första hela dag på dagis, och det går så bra! Så fantastiskt att hon är en stor dagistjej nu, som traskar iväg med sin ryggsäck och äter mellanmål och dricker varm choklad ur kåsa i skogen! Jag älskar vårt dagis!
Medan trollis har hängt med sina polers i skogen har jag jobbat, och gått på akupunktur. Och jag kan inte svära på att det beror på det, men hittills verkar det som att de där små nålarna har gjort underverk. Jag har mått så bra i två dagar nu, och det är underbart. det känns som att energin har återvänt till min kropp. Äntligen! De senaste dagarna har jag verkligen börjat njuta av att ha ett litet mirakel som lever och växer i min mage. i kväll har jag och jocke legat och känt hur det rör sig därinne. Om jag trycker min mage tätt emot jockes så känner han sparkarna i sin mage. Det är magiskt.

1 kommentar:

charlotte sa...

mmmm, så mysigt det låter. Jag behöver lite dagispepp inför A:s start, jag nostalgikern som inte kan fatta att de är så stora nu! Så kul att ni trivs, jag vill höra allt om M:s dagis!

Och så fint du skriver om magen och sparkarna. Hoppas det var akupunkturen som hävde illamåendet (så att det finns hopp inför nästa) och att det är över för denna gången.