torsdag 20 september 2007

och förresten, Dexter...

Visst är den läskig? Vet inte hur länge den hunnit gå på 5:an än, men vi har sett de tre första avsnitten. Jag klarar inte att se mer än ett avsnitt per kväll, jag är helt odistanserad till läskigheter. Grymt bra, även om jag har svårt att köpa logiken i varför han gör vissa grejor om han nu är en psykopat. Men det är kanske jag som har för dålig koll på psykopater, tack och lov! Michael C Hall är perfekt i rollen, han var ju rätt läskig i six feet under också.

2 kommentarer:

sara sa...

Ja, Jocke har börjat titta, men jag vet inte riktigt om jag vågar. Den verkar så genomläskig, så där mardrömsframkallande på något vis. Jag tycker det är bättre när bad guys e bad guys och man ser det på dem med en gång! Six feet under var ju strålande, jag kan verkligen se honom som psykopatisk massmördare. Jag kanske kan titta någon eftermiddag, när det är ljust ute!

charlotte sa...

Den är skitläskig! Mest för att man börjar gilla honom (Jan Gradvall skrev något roligt om att man inte kan låta bli att gilla Dexter ens när han virar in sina offer i gladpack och torterar den) Jag sitter och är helt förvirrad och byter perspektiv hela tiden. Detdär totalt känslolösa blir läskigt och jäkligt intressant. På blodfronten är dock House mkt värre. Jag höll på att svimma igår när en patient hade böldpest!