torsdag 20 september 2007

ansiktsboken

Jag försöker förstå varför det är så kul med facebook. Jag lade av tidigt med msn och ingen av mina vänner var på myspace. Och det är väl bara att ringa och om man inte hinner det kan man ju messa eller skicka mail.

Ändå är min facebook-inbox det jag nästan tycker bäst om. Kanske för att det är ett nytt forum. Som att min kompis filmtjejen och jag har en lång tråd om Veronica Mars och våra barn. Eller min kusin och jag om ditt och datt. Jag slänger iväg ett meddelande till en vän som jag råkade tappa och får ett underbart och sorgligt svar. Genom facebook, fast jag tror att hon ogillar facebook egentligen. Konstigt. Och jag kunde ju mailat, men det gjorde jag aldrig.

Jag gillar den osociala biten också, speciellt movie-quizzarna. I söndags kväll tillverkade jag ett quiz om underbara Dead Poets Society som jag var helt besatt av när jag var 16. Idag var det en som hade 100% rätt på det och det känns bra, det finns en till därute som jag. Och jag håller på med en massa trams och barnsligheter därinne, som vampyrstrider eller mätandet av min travel-IQ. Men jag försöker undvika sånt där man skall rangordna människor, inte min grej.(ehm, det är väl en annan sak att nominera?)

Sen är det ju kul att se människors nätverk växa fram. Logga in och se en rad bilder på människor jag tycker om. Imorse såg jag fina bilder på en liten lockig dagistjej i grön mössa.

1 kommentar:

sara sa...

Ja de är ju verkligen roligt! Men som vanligt känner jag mig alldeles omkörd av alla nymodigheter och jag förstår egentligen ingeting av alla nätverk man kan gå med i!!! Men jag håller med om att det är så roligt att få titta in i folks nätverk! Och visst var bilderna fina! Varm choklad i skogen; då är lilltrollet nöjt!