fredag 28 september 2007

En liten blogg om avundsjuka.

Varför lägga tid och energi på att vara avundsjuk på (istället för imponerad av) Martina Haag som ändå tycks ha kämpat en hel del innan framgångarna, när det finns personer som Nicole Krauss!

33 år gammal, efter två utgivna böcker lever hon som ultraframgångsrik NY-intellektuell i Park Slope, Brooklyn (Paul Auster-land). Andra boken, Kärlekens historia, hyllades av JM Coetzee, fick Orangepriset och skall bli film. Dessutom är hon en del av ett såntdär äckligt perfekt konstnärspar, hon kan diskutera text med Jonathan Safran Foer över köksbordet, liksom.

Nu har jag beställt Kärlekens historia, när jag har läst den kommer jag säkert att vara imponerad också!

Intervjuer från dn och från svd

1 kommentar:

sara sa...

Kunde inte sagt det bättre själv! jag har också beställt boken nu- på engelska- och jag vet redan att jag kommer att gilla den. Jag vet inte vad jag ska ta fasta på fär att inte omedelbart ogilla henne skarpt.