torsdag 13 september 2007

Jösses grabbar

Jag läser Anathies blogginlägg om Natalia Kazmierskas debattartikel i expressen om Upp till kamp, och jag håller förstås med. Att ett sådant resonemang som Natalia för har gått mig helt spålöst förbi är ju inget annat än väldigt tråkigt. Jag med alla mina universitetspoäng och mitt genusperspektiv och mina kritiskt granskande ögon. Så föresvävar mig inte ens tanken. Vilken ytlighet. Men jag är nog bara lite för storögd och lite för tagen av hur fantastisk jag ändå tycker att serien är. Så stark och så sorglig. Och så långt ifrån en romantiserad skildring av 70-talet, den är ju verkligen otäck delvis. Men allt uppvägs av Sverrir. Han är underbar!

3 kommentarer:

charlotte sa...

Utan att ännu blivit färdig till att kolla in upp till kamp så måste jag ju säga att Natalia är så himla smart - respekt! Jag hade nog också köpt mans-kampsskildringen med hull och hår, för det är ju så man är van att se det. Bra poäng!

sara sa...

ja natalia är verkligen fenomenal! Nu kommer jag nog att titta på resten av seien med helt andra ögon! Men ni måste faktiskt se den! Den är jättebra!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.