måndag 3 september 2007

Tv-kväll


i kväll börjar en ny serie på ettan som jag tror kommer vara superbra! Lyssna bara: ”Upp till kamp” är nästa romantisering av sextio- och sjuttiotalen. Ännu en vördnadsfull bugning av yngre kulturjeppar i riktning mot Mah-Jongfarsor och arbetarbodsmorsor. Det utlovas tidstrogna nördbrillor, hemsydda banderoller, växtfärgade ylletröjor och säkert en och annan aphårig muff. Det, plus en massa FNL och KPML(r), Dylan och Baez, ockupationer och kravaller. Musik för mina öron! Jag lyckas helt bortse från Aftonbladets hånfulla ton, och läser artikeln som en hyllning!
åh, jag är en sån sucker för romantiserade skildringar av 70-talet, så trots den stenhårda konkurrensen av Top Model samtidigt på 3:an så kommer Peter Birro att dra det längsta strået ikväll

2 kommentarer:

charlotte sa...

hoppas den var lika bra som den verkar! Detta är så typiskt oss, det var det första vi läste om imorse, ändå missade vi tiden. Vi satsar på reprisen ...

sara sa...

Den var precis så bra, och ännu bättre! underbar! den där sverrir, var har han hållit hus i hela mitt liv? så fantastiskt att det inte bara använder en massa utslitna ansikten i alla stora roller. och musiken! och miljöerna! se den!