torsdag 9 augusti 2007

15900 riksdaler

Jag är ute på nätet och letar efter de bästa yogakurser i stan som jag och min baby-to-be skulle kunna gå under hösten och jag snubblar givetvis in Yogayamas hemsida. Och jag inser att om jag hade 15900 spänn som bara låg och skräpade hade jag immediatemente tecknat mig på ett årsmedlemskap där. Hör bara: Obegränsat med yogapass, yogakläder och handduk till varje pass, hälsokonsulation och en massa mer, och sen kommer det bästa: YOGAGRÖT till frukost. Åh, himmelrike. Yogagröt; I love! Till frukost finns det inget bätttre. För alla som inte har de där 15900 kronorna att avvara tänker jag nu helt gratis bjussa på min bästa variation på Yogagröt, jag vet inte hur YY´s är, men jag har svårt att tänka mig att den är godare! Här kommer det alltså, vår frukostfavorit alla kategorier:

Yogagröt, på lite annorlunda sätt (har fått exakt det här receptet nånstans ifrån, vet ej var)
4 torkade fikon (blötlagda i en timme)
2 dl råris (gärna rött)
1/2 ananas
1 mango
1 papaya
1/2 dl rostade kokosflingor
1 nypa havssalt

Skölj riset och koka det i 6 dl vatten. Skär ner frukterna i lagom stora bitar och lägg i en skål. Rosta kokosen i en torr stekpanna tills den blir gyllenbrun. Blanda med frukten. Tillsätt ris och salt. Låt stå en stund så att smakerna gifter sig.
Voilá!

4 kommentarer:

charlotte sa...

Åh, Yogayama, detta ljuvliga ställe. Jag har bara varit där och ätit Renée Voltairelunch. Jag röstar för det paketet, ni kan väl låna på lägenheten ;-)

Skall bli roligt att höra vad det blir för någon yoga tillslut. Hoppas att du slipper allt vad foglossning heter förresten.

Gröten låter jättegod!

PPernilla sa...

Ha ha ha, ni är för roliga. Det är väl precis den här typen av grejer som får min bror att undra om vi verkligen är släkt med varandra. Kan inte se varken mig eller brodern sitta och käka yogagröt på ett yogacenter... Det är en sån grej som bara min syster gör...och tydligen även Sara :-)
Trevligt för er. Jag står och spänner mig framför speglarna på Sats istället ha ha, vilken tur att smaken är som baken...

Lycka till med att hitta ett bra ställe.

Lisa sa...

Tack för den stora äran att få vara er darling! Ska också ta mig till Spiridon. Inte för att jag är så impad av teorierna bakm raw food utan för att en del är så jäkla GOTT!

charlotte sa...

Pernilla: Du glömde Madonna!

Lisa: Så kul att du tittade in. Darlingtiteln är ytterst välförtjänt!