söndag 26 augusti 2007

Blommor och böcker


I dag har vi haft bokklubb, och till nästa månad ska vi läsa Sonja Åkesson och Margareta Strömstedt; ska verkligen bli spännande. Sonja Åkesson är en av mina stora favoritpoeter, så enkel, och vardagsnära och genial! Jag lever ett lugnt liv på Drottninggatan 83 a/Snyter ungar och putsar golv. Jag fick på allvar upp ögonen för Sonja Åkesson för kanske 5 år sedan, när jag läste en storartad artikel om henne i en tidskrift, som jag nu tyvärr glömt namnet på. Och det är synd, för den var så väldigt bra, inte bara artikeln utan hela tidskriften. Ett kort namn hade den, och jag tror inte att den finns längre, innehöll lite mode, lite musik, lite kultur; ja det vanliga , men med väligt bra skribenter. jag prenumererade till och med, och fick biljetter till Stockholms Filmfestival som tack... Vad kan den ha hetat? Vet någon? Varje nummer avslutades med att en skribent som hette Isabella någonting skrev en artikel som hette Jävla..., och sen handlade det om någon person som hon var avundsjuk på. Jävla Sonja hette den här artikeln; det minns jag! Vad irriterande det är när minnet sviker. mysig bokklubbeseftermiddag var det i allafall, och mysig blomplanteringsdag hade jag och Jocke innan det var dags för den! Balkongen är fin och höstmysig nu!

2 kommentarer:

sara sa...

Charlotte, kommenterade inte du här? Vad hände med den?

charlotte sa...

Ja, alltså, hrm. Jag insåg att det finns kanske någon som inte känner mig som läser detta ... som kanske feltolkar det jag skrev. Kommentaren var lite spontan kanske...